סדנת כח הטבע:

איך יוצאים מהכיתה, מהגן או חדר הטיפולים? 


יוזמה חדשה לרגל גל הקורונה

בזום או /וגם בטבע

Yoga at the Park

כוח הטבע

קשיבות חינוכית-טיפולית
בסביבות חוץ

מודל חינוכי-טיפולי

ייעוץ, סדנאות והשתלמויות לאנשי טיפול, חינוך והורים

מוח הטבע מודל.png

בתקופה האחרונה אנחנו רואים יותר ויותר צורך בחיזוק החוסן והויסות-העצמי. באביב האחרון יצא חוזר מנכ"ל משרד החינוך להגברת ההכלה בחינוך בעזרת לימוד מיומנויות חברתיות-רגשיות. ההתכנסות  והבידוד בשל מגפת הקורונה הגבירו את הנטייה שלנו לראות בטבע כוח ומקור לחיזוק הרווחה והבריאות הנפשית. לראיה, גינות קהילתיות, חינוך סביבתי, טיולים רגליים וגינון הן דוגמאות לפעילויות שנעשו יותר נפוצות ומעידות על צורך ממשי לשהייה בסביבת חוץ.

מה שנובע מהלב, זוהה כבר מזמן באקדמיה, כאשר באמצע המאה הקודמת פורסמו מחקרים שהראו איך הטבע מאיץ תהליכי ריפוי. לפני כ-15 שנה הומשגה "הפרעת חוסר טבע" כמנגנון המחבר בין הקרבה לטבע ובין החוסן הנפשי והגופני. מאז מחקרים רבים  תיקפו את תרומת החינוך והטיפול בסביבת-חוץ לשיפור הקשב, הויסות-הרגשי ולפיתוח מיומנויות חברתיות. 

מתוך ההבנות והצרכים הבוערים האלו, נהגה מודל כוח הטבע, כבסיס לתכנית לעבודה קבוצתית מבוססת מיינדפולנס בסביבת-חוץ, לפיתוח חוסן נפשי וויסות עצמי (חברתי-רגשי-קשבי). בבסיס המודל תיאוריות ומחקרים פסיכו-חינוכיים מעולמות המיינדפולנס, החמלה והטיפול בטבע בשילוב עם עקרונות הטיפול הקבוצתי בילדים וטבע-פדגוגיה.  

 

את המודל פיתחנו על סמך הידע המעשי, המחקרי והתיאורטי שצברנו במשך השנים וההכשרות. כעת אנו מעבירות השתלמויות וסדנאות להכשרה ליישום התכנית לאנשי חינוך ולאנשי טיפול.

Image by Marcus Wallis

"לך בעקבות הטבע והכל כבר יקרה לבד"
- לאו צה

מבנה התוכנית
  • מפגשים בסביבת-חוץ

  • למידה ממוקדת חוויה של המודל והתנסות ביישמויו

  • עקרונות לפיתוח מודעות, ויסות עצמי ומיומנויות חברתיות-רגשיות בסביבות חוץ 

  • הכרת הרקע התיאורטי והבסיס המחקרי לתרומת סביבת-החוץ לשיקום הויסות העצמי, המיומנויות החברתיות-רגשיות והלמידה האקדמית

  • התאמת דרכי יישום בהתאם לקהל היעד והמסגרת - טיפול, חינוך, הורות. 

מפתחות המודל
Ori%20harel%20educational%20psychologist
ד"ר אורי הראל

אורי היא פסיכולוגית חינוכית, חוקרת וויסות רגשי בחינוך בסביבת-חוץ.

בעלת קליניקה מקוונת ליעוץ וסדנאות במיינדפולנס ופסיכולוגיה חינוכית.

%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%93%20%D7%AA%D7%9E%
רביד בוגר

רביד בוגר היא פסיכולוגית חינוכית, מייסדת שותפה של המרכז לחינוך קשוב ואכפתי, מנחה בתכנית לפסיכותרפיה מבוססת מיינדפולנס, בעלת קליניקה ובצוות המטפלים של מרכז טבע ומהות.

Abstract Background
מאמרים שלנו
Kids Playing Outside
מגזין סקו"פ

"הפרעת חוסר-הטבע גורמת לעליה בהפרעות קשב, מתח נפשי ותחלואה גופנית... תלמידים הלומדים בסביבות חוץ נמצאים ברמה אקדמית גבוהה יותר ובעלי כישורים חברתיים-רגשיים וקשביים גבוהים יותר."

Kids Gardening
YNET

"למידה בטבע היא דרך מצוינת לאפשר לילדים ללמוד על עצמם, על כוחותיהם, לפתח אמפתיה ולהכיר בחשיבות שיתוף הפעולה."

Image by Albert Vincent Wu
מספרים עלינו

מעבר לתוכן המרתק, רבים הרגישו תחושה של רוממות רוח והשראה לצאת לטבע. משהו נפתח בהם בעקבות ההרצאה.

אסנת ריינמן 

מנהלת תחנת מערב, שפ"ח ירושלים

סדנה חדשה לאנשי טיפול וחינוך
 
 לרגל גל הקורונה:

כוח הטבע - איך לצאת מהכיתה,

מהגן או מחדר הטיפול?

מה אפקטיבי כשעובדים עם ילדים בחוץ, איך להתחיל, מה עוזר להתארגן? 

בזום או /וגם בטבע


בהנחיית ד”ר אורי הראל ורביד בוגר - מייסדות התוכנית
פסיכולוגיות חינוכיות, בעלות נסיון במחקר ובטיפול בטבע

לקבלת עדכונים על הסדנאות הבאות כתבו לנו:

educareccme@gmail.com

30% הנחה לבוגרי.ות קורסי ההכשרה של המרכז - ללינק כתבו לנו.

סדנטבע
 
 
צרו איתנו קשר
להזמנת תכנית מותאמת אישית:

tevapower.psy.edu@gmail.com 

ד"ר אורי הראל - 03-3725549 | 4917655261207+ 

רביד בוגר - 050-5263910