Yoga at the Park

מו"ח הטבע

לימוד מיינדפולנס וויסות רגשי-חברתי בסביבות חוץ

בתקופה האחרונה אנחנו רואים יותר ויותר צורך בחיזוק החוסן והויסות-העצמי בארץ. באביב האחרון יצא חוזר המנכל להגברת ההכלה בחינוך בעזרת לימוד מיומנויות חברתיות-רגשיות. הריחוק מהטבע והבידוד בקורונה העלו את הנטייה הטבעית שלנו לראות בטבע כוח ומקור לחיזוק הבריאות והנפש, גינות קהילתיות, חינוך סביבתי, והנטייה לגננות - כל אלו עלו מאוד לאחרונה ומעידים על צורך אמיתי ברור.

 

מה שאצלינו נובע מהלב, זוהה כבר מזמן באקדמיה, כאשר כבר באמצע המאה הקודמת פורסמו מחקרים שהראו איך הטבע מאיץ תהליכי ריפוי. לפני כ-15 שנה הומשגה "הפרעת חוסר טבע" כמנגנון המחבר בין הקרבה לטבע ובין החוסן הנפשי והגופני. מאז מחקרים רבים  תיקפו את תרומת החינוך והטיפול בסביבת-חוץ לשיפור הקשב, הויסות-הרגשי ולפיתוח מיומנויות חברתיות. 

מתוך ההבנות והצרכים הבוערים האלו, נהגה מודל מו"ח הטבע, כבסיס לתכנית לטיפול קבוצתי מבוסס מיינדפולנס בסביבת-חוץ, לפיתוח חוסן נפשי וויסות עצמי (חברתי-רגשי-קשבי). בבסיס המודל תיאוריות ומחקרים פסיכו-חינוכיים מעולמות המיינדפולנס, החמלה והטיפול בטבע בשילוב עם עקרונות הטיפול הקבוצתי בילדים וטבע-פדגוגיה.  

 

את המודל התיאורטי פיתחנו על סמך הידע המעשי, המחקרי והתיאורטי שצברנו במשך השנים וההכשרות. כעת אנו מעבירות השתלמויות וסדנאות להכשרה ליישום התכנית לאנשי חינוך ולאנשי טיפול.

מודל חינוכי-טיפולי

ייעוץ, סדנאות והשתלמויות לאנשי טיפול, חינוך והורים

"לך בעקבות הטבע והכל כבר יקרה לבד" - לאו צה

צרו איתנו קשר

להזמנת תכנית מותאמת אישית:

tevapower.psy.edu@gmail.com 

ד"ר אורי הראל - 03-3725549; 4917655261207+ 

רביד בוגר - 050-5263910

מאמרים שלנו

Children in the Garden

"למידה בטבע היא דרך מצוינת לאפשר לילדים ללמוד על עצמם, על כוחותיהם, לפתח אמפתיה ולהכיר בחשיבות שיתוף הפעולה."

Children Running

מגזין סקו"פ

"הפרעת חוסר-הטבע גורמת לעליה בהפרעות קשב, מתח נפשי ותחלואה גופנית... תלמידים הלומדים בסביבות חוץ נמצאים ברמה אקדמית גבוהה יותר ובעלי כישורים חברתיים-רגשיים וקשביים גבוהים יותר."

YNET

תכנית מו"ח הטבע כוללת

* מפגשים בסביבת-חוץ

* עקרונות לפיתוח מודעות, ויסות עצמי ומיומנויות חברתיות-רגשיות בסביבות חוץ ודוגמאות ליישום.

* התייחסות לרקע התיאורטי והבסיס המחקרי לתרומת סביבת-החוץ לשיקום הויסות העצמי, המיומנויות החברתיות-רגשיות והלמידה האקדמית.

* דוגמאות והתנסות חוויתית.

* דיון על דרכי יישום בהתאם לקהל היעד והמסגרת - טיפול, חינוך, הורות.

* מפרט הצעות לפעילויות לפי מערך מובנה.

  • Facebook

הצטרפו לקבוצה בפייסבוק

כוח הטבע - בונים חוסן מנטלי של ילדים בסביבת-חוץ

Close Up of Leaf
Close Up of Leaf

אורנה פז

מנהלת האגף לחינוך קדם יסודי

הרצאת חובה לכל איש.ת חינוך! מאירת עיניים וחשיבה. מלאה במידע חשוב המגובה במחקרים שתרם רבות לכל מערך הפיקוח לשינוי התפיסתי לגבי חשיבות ואופן העבודה בסביבות מחוץ לגן.

Close Up of Leaf

אסנת ריינמן 

מנהלת תחנת מערב, שפ"ח ירושלים

מעבר לתוכן המרתק, רבים הרגישו תחושה של רוממות רוח והשראה לצאת לטבע. משהו נפתח בהם בעקבות ההרצאה.

Close Up of Leaf

טליה קולודני

בית-ספר כרמים, ירושלים

המפגש היה מעורר מחשבה, מפעיל ואופטימי. מענה מדוייק לצורך בשיח ממוקד, מקצועי, פתוח ויצירתי על מקומו של הטבע בתהליכי הלמידה בבית הספר. יצאנו עם רעיונות פרקטיים ליישום והמשך חשיבה.

חפשו אותנו בפייסבוק: כוח הטבע - למה ואיך לעבוד עם ילדים בסביבת חוץ

לפרטים המלאים על התכנית לחצו כאן

מפתחות המודל

Ori%20harel%20educational%20psychologist

ד"ר אורי הראל

אורי היא פסיכולוגית חינוכית, חוקרת וויסות רגשי בחינוך בסביבת-חוץ. בעלת קליניקה מקוונת ליעוץ וסדנאות במיינדפולנס ופסיכולוגיה חינוכית.

רביד בוגר

רביד בוגר היא מייסדת שותפה במרכז לחינוך קשוב ואכפתי ופסיכולוגית חינוכית. היא מובילה את תחום המיינדפולנס בשירות הפסיכולוגי חינוכי, וכן מטפלת בקליניקה פרטית ובמרכז טבע ומהות.