
צוות המרכז


ד"ר רוני ברגר
שותף מייסד ומנהל פדגוגי
רוני הינו פסיכולוג קליני, מרצה בכיר וחבר סגל בבביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל-אביב. הוא מומחה בעל שם עולמי בהתמודדות עם מצבי דחק וטראומה ואחד ממקימי העמותה הבינלאומית של פסיכולוגים ללא גבולות (Psychology Beyond Borders) המטפלת בנפגעי מלחמה, טרור ואסונות טבע. רוני פיתח ערכות חוסן להתמודדות עם מצבי טראומה שתורגמו ל-15 שפות ויושמו בחלק ניכר מאירועי האסון הגדולים בעולם. הוא משמש גם חבר הועדה המייעצת של מרכז המחקר והחינוך לחמלה ואלטרואיזם באוניברסיטת סטנפורד, שם הוא מסייע בעיצוב תכניות המטפחות מיינדפולנס וחמלה. לאחרונה עבד במסגרת המכון שייסד הדאלי לאמה, Mind & Life Institute בבנייה של פדגוגיה ששמה על נס אתיקה אזרחית והיה שותף לכתיבת הערכה קריאה לנתינה אכפתית Call to Care אותה הוא חוקר עם ד"ר טרש.
רוני הינו פסיכולוג קליני, מרצה בכיר וחבר סגל בבביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל-אביב. הוא מומחה בעל שם עולמי בהתמודדות עם מצבי דחק וטראומה ואחד ממקימי העמותה הבינלאומית של פסיכולוגים ללא גבולות (Psychology Beyond Borders) המטפלת בנפגעי מלחמה, טרור ואסונות טבע. רוני פיתח ערכות חוסן להתמודדות עם מצבי טראומה שתורגמו ל-15 שפות ויושמו בחלק ניכר מאירועי האסון הגדולים בעולם. הוא משמש גם חבר הועדה המייעצת של מרכז המחקר והחינוך לחמלה ואלטרואיזם באוניברסיטת סטנפורד, שם הוא מסייע בעיצוב תכניות המטפחות מיינדפולנס וחמלה. לאחרונה עבד במסגרת המכון שייסד הדאלי לאמה, Mind & Life Institute בבנייה של פדגוגיה ששמה על נס אתיקה אזרחית והיה שותף לכתיבת הערכה קריאה לנתינה אכפתית Call to Care אותה הוא חוקר עם ד"ר טרש.


מתי ליבליך
שותפה מייסדת ומנהלת הכשרות מקצועיות
מתי נמנית עם בכירות המורות למיינדפולנס בארץ. היא מפתחת ומנחה הכשרות פרקטיות ותיאורתיות בנושא מיינדפולנס לאנשי טיפול וחינוך במסגרות שונות מזה שני עשורים, תוך אינטגרציה בין גישות מיינדפולנס מודרניות מבוססות מחקר לבין ההגות הבודהיסטית המסורתית. מתי היא שותפה מייסדת ומרכזת התכנית לתרפיה מבוססת מיינדפולנס בביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר-אילן בה היא גם מנחה. בנוסף, מתי שותפה לכתיבה והנחיית הקורס הדו-שנתי לאנשי חינוך בנושא מיינדפולנס וחמלה עצמית בביה"ס לחינוך באוניברסיטת תל-אביב, ומנחה את המפקחות על היועצות החינוכיות במשרד החינוך. מתי היא כותבת ועורכת רב המכר 'מיינדפולנס – להיות כאן ועכשיו' ו'שבילי המיינדפולנס - מרחבי תרגול ביומיום'. היא מתרגלת ולומדת את תחום המיינדפולנס מזה 30 שנה.
מתי נמנית עם בכירות המורות למיינדפולנס בארץ. היא מפתחת ומנחה הכשרות פרקטיות ותיאורתיות בנושא מיינדפולנס לאנשי טיפול וחינוך במסגרות שונות מזה שני עשורים, תוך אינטגרציה בין גישות מיינדפולנס מודרניות מבוססות מחקר לבין ההגות הבודהיסטית המסורתית. מתי היא שותפה מייסדת ומרכזת התכנית לתרפיה מבוססת מיינדפולנס בביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר-אילן בה היא גם מנחה. בנוסף, מתי שותפה לכתיבה והנחיית הקורס הדו-שנתי לאנשי חינוך בנושא מיינדפולנס וחמלה עצמית בביה"ס לחינוך באוניברסיטת תל-אביב, ומנחה את המפקחות על היועצות החינוכיות במשרד החינוך. מתי היא כותבת ועורכת רב המכר 'מיינדפולנס – להיות כאן ועכשיו' ו'שבילי המיינדפולנס - מרחבי תרגול ביומיום'. היא מתרגלת ולומדת את תחום המיינדפולנס מזה 30 שנה.
מייסדים


רביד בוגר
שותפה מייסדת ומנהלת קשרי קהילה
רביד הינה פסיכולוגית חינוכית, עובדת בשירות הפסיכולוגי החינוכי בו היא הקימה את פורום קשיבות לשילוב מיינדפולנס וגישות מהגל השלישי בשירותים הפסיכולוגים החינוכיים. היא שותפה בפיתוח תוכן ויישום של התכנית הזמנה לנתינה אכפתית (Call to Care) בישראל, ויועצת ייחודיות בתחום של מיינדפולנס באגף למחקר ופיתוח של משרד החינוך. היא מפתחת ומנחה השתלמויות מבוססות מיינדפולנס וחמלה לקידום מיומנויות חברתיות והרווחה האישית והחברתית של צוותי טיפול וחינוך, מבוגרים וילדים. לרביד רקע עשיר בלימוד והוראת מחול בישראל ובצרפת ובעשור האחרון מתרגלת יוגה, מעמיקה בודהיזם ומטפלת בגישות המשלבות מיינדפולנס, טבע ותנועה.
רביד הינה פסיכולוגית חינוכית, עובדת בשירות הפסיכולוגי החינוכי בו היא הקימה את פורום קשיבות לשילוב מיינדפולנס וגישות מהגל השלישי בשירותים הפסיכולוגים החינוכיים. היא שותפה בפיתוח תוכן ויישום של התכנית הזמנה לנתינה אכפתית (Call to Care) בישראל, ויועצת ייחודיות בתחום של מיינדפולנס באגף למחקר ופיתוח של משרד החינוך. היא מפתחת ומנחה השתלמויות מבוססות מיינדפולנס וחמלה לקידום מיומנויות חברתיות והרווחה האישית והחברתית של צוותי טיפול וחינוך, מבוגרים וילדים. לרביד רקע עשיר בלימוד והוראת מחול בישראל ובצרפת ובעשור האחרון מתרגלת יוגה, מעמיקה בודהיזם ומטפלת בגישות המשלבות מיינדפולנס, טבע ותנועה.


מוריה רוזנברג
שותפה מייסדת ומנכ"לית
מוריה הינה יזמית חברתית ואשת חינוך המתמחה בפיתוח תוכן חינוכי רגשי-חברתי מבוסס מיינדפולנס, תנועה וחמלה, והנחיית צוותי חינוך לטובת קידום רווחה אישית וקהילתית. היא מנחה מוסמכת ליוגה ומנחה בכירה ברידם ת'רפי ®, מתודה מבוססת מוסיקה, תנועה ואימפרוביזציה לטיפוח הבעה והעצמה אישית. למוריה תואר שני בפסיכולוגיה חברתית מאוניברסיטת ת"א. היא הולכת בדרך היוגה והמדיטציה כעשור ומתרגמת את הדהרמה לעשייה חברתית במגוון מסגרות של אקטיביזם לשלום.
מוריה הינה יזמית חברתית ואשת חינוך המתמחה בפיתוח תוכן חינוכי רגשי-חברתי מבוסס מיינדפולנס, תנועה וחמלה, והנחיית צוותי חינוך לטובת קידום רווחה אישית וקהילתית. היא מנחה מוסמכת ליוגה ומנחה בכירה ברידם ת'רפי ®, מתודה מבוססת מוסיקה, תנועה ואימפרוביזציה לטיפוח הבעה והעצמה אישית. למוריה תואר שני בפסיכולוגיה חברתית מאוניברסיטת ת"א. היא הולכת בדרך היוגה והמדיטציה כעשור ומתרגמת את הדהרמה לעשייה חברתית במגוון מסגרות של אקטיביזם לשלום.


ד"ר ריקרדו טרש
שותף מייסד ומנהל המחקר
ריקרדו הינו חבר סגל בביה"ס לחינוך וביה"ס סגול למדעי המח באוניברסיטת תל אביב. הוא מתרגל מדיטציה ויוגה מזה 30 שנה ובמהלך 10 השנים האחרונות משלב הוראה ומחקר על מיינדפולנס בתחום האקדמי. ריקרדו פיתח תכנית להוראת מיינדפולנס לילדים וחוקר את ההשפעות של תכנית זו ותכניות חינוכיות אחרות בקרב ילדים ומורים. בנוסף, הוא חוקר את ההשפעות של תרגול מיינדפולנס בקרב מבוגרים עם הפרעות קשב ו/או דיסלקסיה על מדדים מוחיים, קוגניטיביים ורגשיים.
ריקרדו הינו חבר סגל בביה"ס לחינוך וביה"ס סגול למדעי המח באוניברסיטת תל אביב. הוא מתרגל מדיטציה ויוגה מזה 30 שנה ובמהלך 10 השנים האחרונות משלב הוראה ומחקר על מיינדפולנס בתחום האקדמי. ריקרדו פיתח תכנית להוראת מיינדפולנס לילדים וחוקר את ההשפעות של תכנית זו ותכניות חינוכיות אחרות בקרב ילדים ומורים. בנוסף, הוא חוקר את ההשפעות של תרגול מיינדפולנס בקרב מבוגרים עם הפרעות קשב ו/או דיסלקסיה על מדדים מוחיים, קוגניטיביים ורגשיים.


אילת ירון
אילת הינה יועצת חינוכית ולשעבר המפקחת על היועצות במחוז חיפה, מרצה במכללת אורנים ויועצת בבית הספר הבינ"ל בטכניון. היא לומדת ומלמדת מיינדפולנס למעלה מ-20 שנים במסגרות שונות, ומלווה חולים ובני משפותיהם בהתמודדות עם מחלות קשות בדרך המיינדפולנס. אילת מנחה מוסמכת במרכז לחינוך קשוב ואכפתי במסגרתו היא מנחה צוותי הוראה ותלמידים.


פרופ' נורית ירמיה
מנחה בכירה
נורית הינה פרופסור לפסיכולוגיה קלינית והתפתחותית באוניברסיטה העברית בירושלים. היא מתרגלת ומלמדת את תחום המיינדפולנס והחמלה באוניברסיטה ומחוצה לה ומטפלת בקליניקה פרטית ברמת גן. נורית מתמקדת כעת בפיתוח התחום של הורות קשובה וחומלת. בעבר שימשה כמנהלת מרכז לייפר ללימודי נשים ומגדר וכדיקנית הסטודנטים באוניברסיטה העברית וכמדענית הראשית וראש המועצה לקידום נשים במדע ובטכנולוגיה במשרד המדע. היא אם לארבעה ילדים, סבתא לשתי נכדות, מתרגלת יוגה ופילטיס, רוקדת ניה ומתנדבת בארגונים חברתיים למען ילדים ונשים חסרי עורף משפחתי.
נורית הינה פרופסור לפסיכולוגיה קלינית והתפתחותית באוניברסיטה העברית בירושלים. היא מתרגלת ומלמדת את תחום המיינדפולנס והחמלה באוניברסיטה ומחוצה לה ומטפלת בקליניקה פרטית ברמת גן. נורית מתמקדת כעת בפיתוח התחום של הורות קשובה וחומלת. בעבר שימשה כמנהלת מרכז לייפר ללימודי נשים ומגדר וכדיקנית הסטודנטים באוניברסיטה העברית וכמדענית הראשית וראש המועצה לקידום נשים במדע ובטכנולוגיה במשרד המדע. היא אם לארבעה ילדים, סבתא לשתי נכדות, מתרגלת יוגה ופילטיס, רוקדת ניה ומתנדבת בארגונים חברתיים למען ילדים ונשים חסרי עורף משפחתי.
מנחות המרכז


ענת לוי-פישר
ענת הינה תרפיסטית ומדריכת תרפיסטים באמנות. היא עובדת עם ילדים צעירים, במסגרות של חינוך רגיל וחינוך מיוחד, הן במגזר היהודי והן במגזר הערבי. ענת מנחה מוסמכת של המרכז לחינוך קשוב ואכפתי, וכן בוגרת קורס MBSR שהתקיים בפאלו אלטו בארצות הברית. בנוסף להנחייתה במרכז היא מתנדבת במסגרת העמותה ומרכזת את הקורס מנחה מוסמכ\ת למיינדפולנס וחמלה בשדה החינוכי.


נעמה ארליך
נעמה הינה פסיכולוגית בהתמחות חינוכית בשירות הפסיכולוגי-חינוכיבאר שבע ומנחה ומטפלת בעמותת נט"ל. נעמהפעילה ומובילה בקבוצות למידה ופורומים לפסיכולוגים חינוכיים העוסקים בטיפוח המיינדפולנס,הפסיכולוגיה בודהיסטית וטיפול גל שלישי במסגרות החינוך השונות ובשדה הטיפולי. היא מנחה מוסמכת של המרכז לחינוך קשוב ואכפתיונמצאת בתהליך הכשרה בתוכנית לתרפיה מבוססת מיינדפולנס באוניברסיטת בר אילן. בנוסף להנחייתה במרכז, נעמה מתנדבת בעמותה בפיתוח תוכן דיגיטלי.


ד"ר אפרת גרינברג
אפרת הינה פסיכולוגית חינוכית מומחית. בחייה האישיים והמקצועיים היא משלבת מיינדפולנס וגישות טיפול גל שלישי (ACT), כדרך מיטיבה לתפיסת חיים ומציאות. אפרת מנחה מוסמכת במרכז לחינוך קשוב ואכפתי וכן בוגרת קורס מנחי MBSR של מכון מודע - המרכז הבינתחומי הרצליה. בנוסף להנחייתה במרכז, אפרת מתנדבת בעמותה בפיתוח הקהילה ופיתוח הקורסים לנוער. היא מאמינה כי את הטוב, זה שצומח בפנים, יש להרבות ולטפח ועל כך עומלת בכתיבה, בטיפול רגשי לבני נוער, בייעוץ להורים ובהנחיית צוותי חינוך ופסיכולוגים חינוכיים.


ענת אטיה מלכי
ענת הינה מתרגלת, חוקרת ומנחת מיינדפולנס. היא עובדת עם צוותים חינוכיים וילדים במטרה לקדם סביבות חינוכיות קשובות. במסגרת הדוקטורט ענת בחנה את ההשפעה של התרגול על ילדים בגיל הרך באזור עוטף עזה. היא מנחה מוסמכת של המרכז לחינוך קשוב ואכפתי, ומשלבת את תרגול המיינדפולנס בתחומי עיסוקה הנוספים כמומחית ללקויות למידה וקשב וכן כמרצה ומכשירה של מאמנים המתמחים בילדים ובבעלי הפרעת קשב. היא מאמינה שאת הטוב שתרגול המיינדפולנס מביא לחיים, אפשר ומומלץ להנכיח ולהנחיל מגילאים צעירים.


נועה גבע
נועה הינה פסיכולוגית חינוכית מומחית, מדריכה ופסיכותרפיסטית. היא משלבת מיינדפולנס, גישות הגל השלישי בפסיכותרפיה ופסיכולוגיה בודהיסטית כדרך חיים ובעבודתה בשדה החינוכי והטיפולי. נועה עובדת לאורך השנים בשירותים הפסיכולוגיים-חינוכיים, במקביל לקליניקה פרטית. בעבודתה במסגרות החינוכיות נועה מתמקדת בשנים האחרונות בטיפוח מיומנויות חוסן נפשי בקרב מורים ותלמידים. היא אוהבת אדם, טבע, רוח, שירה, למידה, טיולים, מיינדפולנס והחיבורים שביניהם.


סיון שפירא
סיון הינה מורה ליוגה תרפיה ומדיטציה, מתרגלת ומלמדת מעל 20 שנה, מאמינה בעבודת גוף ונפש כדרך טיפולית הוליסטית. בעלת ותק רב בעבודה עם ילדים נוער ומבוגרים במסגרות ציבוריות ופרטיות, ובעלת ניסיון בהנחיית
מיינדפולנס לקבוצות נוער וצוותי הוראה במסגרות החינוך הן במגזר היהודי והן
במגזר הערבי. מנחה מוסמכת במרכז לחינוך קשוב ואכפתי.
לביוגרפיה קצרה לחצו עלינו
לביוגרפיה קצרה לחצו עלינו