top of page
Children Meditating
המרכז לחינוך קשוב ואכפתי

הזמנה לנתינה אכפתית

תכנית רב-שנתית לבתי ספר לפיתוח חוסן אישי וקהילתי

הזמנה לנתינה אכפתית

התכנית המוסדית לבתי ספר

מס' 2444
בקטלוג משרד החינוך

ישראל עוברת בשנים האחרונות מציאות דינמית ומאתגרת, תקופה אותה לא חווינו מעולם כחברה.

אנחנו מזמינים אנשי חינוך בעלי חזון ומוטיבציה להנהיג תוכנית חברתית - רגשית בביה"ס, שתפחית מתח, אימפולסיביות ואלימות בקרב הצוות והתלמידים.

אם חשוב לך להפוך 'רעיונות יפים' כמו הקשבה, אכפתיות ונדיבות מחלום למציאות בקהילה החינוכית של תלמידייך - את.ה במקום הנכון!


תוכנית הזמנה לנתינה מאושרת במערכת גפ"ן של משרד החינוך

Abstract Background

התוכנית פותחה בשיתוף עם המכון לחיים ותודעה (ארה"ב) המבוססת ומלווה במחקר אמפירי רצוף. התכנית מקדמת פדגוגיה של אכפתיות על בסיס עקרונות הפסיכולוגיה המערבית, וההגות החינוכית שרואה את האינטראקציה בין מורה לתלמיד כבסיס להתפתחות רגשית ומוסרית, תוך מתן דגש לפיתוח חוסן אישי וקהילתי במציאות שלנו בישראל.

התכנית בנויה לשילוב מערכתי והדרגתי בתוך ביה"ס, על ידי העצמת סגל ההוראה לתרגול מיינדפולנס אישי בשלב הראשון, והקניית מיומנויות הנחיית התרגול לתלמידים בשלב השני. בנוסף מתוך גישה אקולוגית ישנו דגש על שילוב ההורים כשותפים פעילים בתהליך הלמידה, וכחלק אינטגרלי מקהילת ביה"ס.

* ניתן להטמיע כהשתלמות פסג"ה או דרך תקציבי הכלה.

בין יתרונות התכנית​​
  • הפחתת שחיקה בקרב מורים

  • שיפור ברווחה הנפשית האישית (בקרב מורים ותלמידים)

  • שיפור האקלים החינוכי

  • טיפוח אכפתיות וחמלה

  • קידום התנהגות ערכית בקרב תלמידים

  • קידום הצלחה אקדמית בקרב תלמידים

Capture.PNG

מחקרים שנערכו במהלך תקופת הקורונה הראו כי בתי ספר שהשקיעו בלימוד חברתי-רגשי במהלך השגרה שקדמה למשבר, דיווחו על רווחה נפשית גבוהה יותר של הסגל במהלך הסגר, ומעורבות גבוהה יותר של התלמידים בלימודים מרחוק.

אותם מוסדות הצליחו להיות רלוונטים לצרכים הרגשיים של הקהילה החינוכית ולייצר מארג של תמיכה הדדית.

Children Praying

"הכיתה היתה מסוכסכת, היום השיעורים מתנהלים אחרת."
- סיגלית חי, מחנכת כיתה ו'.

ביה"ס הדו לשוני יד-ביד בירושלים מסיים שנה שנייה בתכנית הדגל שלנו 'הזמנה לנתינה אכפתית'.

על אף משבר הקורונה ומבצע שומר חומות שהרעידו את המרקם החברתי העדין ממילא, השפעת התכנית ניכרת בשיעורים, בהפסקה ובעדויות של כולם.ן, מורות ותלמידים.

הצצה נדירה בסרטון שצילם וערך רז הרלינג.

השתלמות שנתית לגננות

תכנית חד-שנתית לגננות וא.נשות חינוך לגיל הרך, המבוססת על פדגוגיה של אכפתיות וקידום חוסן אישי וקהילתי.

התכנית משלבת תרגולי קשיבות (מיינדפולנס) מותאמי-גיל, תרגילי חישה ומוטוריקה, פעילויות אומנותיות וסיפור-סיפורים המכוונים לטפח קשיבות וכישורים רגשיים-חברתיים. עד כה עשרות גננות עברו את ההשתלמות ומחקרים ראשוניים מצביעים על תוצאות חיוביות במכוונים כמו שיתוף הפעולה ויחסים בין אישיים בין ילדי הגן, ועלייה במדדי החוסן האישי של הצוות והקהילתי של הילדים והוריהם.

* עם סיום התכנית בהצלחה ניתן לקבל הכרה לגמול השתלמות.

להגשת מועמדות מלאו את הטופס
טופס הגשתמועמדות הזמנה לנתינה

לעצם הפניית הזרקור לאנשים כתכלית ולא רק ככלי, יש ערך עצום לביה"ס.

 

עצם המפגש של קבוצה שמטרתה למידה אישית ורגשית, משמעותי בפני עצמו.

החינוך שמבקש לאפשר לנו ללכת אחרת בעולם, ולשהות...

מירי ינאי

מורה בבי"ס בשפיים

להתחיל כל שיעור עם מיינדפולנס עושה פלאים לאיכות הלמידה ולהרגשה של כולנו!

בייחוד תלמידים עם קושי רגשי מגיבים לזה טוב.

סופי

מורה לעברית ומוסיקה

אני מרגישה שהצוות והתלמידים שלי מודעים יותר לעצמם ולסביבה, רואים את זה בגישה שלהם לחברים בהפסקה, רואים את זה בהתנהלות בכיתה,

ואני רואה את זה בנוכחות המורות שלי, במאור הפנים בכל יום בביה"ס.

שיר קידר

מנהלת ביה"ס תמיר בראשון לציון

bottom of page